Pradžia » Neklasifikuota » Išvyka į Kauną

Išvyka į Kauną

Rudeniškai šiltą ketvirtadienio rytą mūsų gimnazijos ketvirtų A ir B klasių moksleiviai rinkosi į autobusą, vežantį Lietuvos didžiųjų romantikų keliais. Lydimi mūsų lietuvių kalbos mokytojos Irenos Gineitienės bei abiejų klasių auklėtojų – Vitos Jurevičienės ir Aido Miliaus – pirmiausia užsukome į Palemoną, kuriame aplankėme Salomėjos Nėries memorialinį muziejų. Be šalia esančios nuostabios Kauno marių krantinės ir didžiulio sodo, sodinto pačios Salomėjos Nėries ir jos vyro, skulptoriaus Bernardo Bučo, apžiūrėjome ir patį muziejų. Didelis namas, su mažomis, jaukiomis erdvėmis, puikiai pritaikytomis abiejų menininkų kūrybai, sužavėjo daugelį.

Kitas mūsų aplankytas objektas – Maironio lietuvių literatūros muziejus, įsikūręs pačioje Kauno senamiesčio širdyje. Aplankėme aštuonis poeto memorialinius kambarius, kurie pasižymėjo kontrastinga aplinka – prabangiais, svečiams prieinamais kambariais bei visiškai paprastais Maironiui ir jo seseriai skirtais kambarėliais. Vėliau praėjome vidiniu kiemeliu, kuriame poetas mėgo kurti, nusileidome į rūsius, kuriuose, 1963 – 1964m. sukilimo laikais, buvo kankinami žmonės.

Pasibaigus ekskursijai po Maironio namus, turėjome porą valandų laisvo laiko – vieni aplankė dar porą muziejų, kiti tiesiog ėjo pasivaikščioti po romantiškąjį Kauną. Manau, kad ši kelionė buvo tikrai turininga ir, jei ne dėl nuostabių rudeniškų vaizdų ir muziejų, tai dėl liksmo laiko su nuostabiais žmonėmis, įsimins ilgam.