Šis projektas skirtas moksleiviams, kurie nori iš esmės pažinti žmogiškąją prigimtį, kelia egzistencinius klausimus bei ieško atsakymų: kokia tikroji žmogaus lytiškumo prasmė, kodėl žmogus sukurtas kaip vyras ir kaip moteris, kaip išsiugdyti gebėjimą mylėti niekad nesibaigiančia meile, kokiais principais turi būti grįstas šeimos sukūrimas ir darnus jos gyvenimas. Mokinsimės bendrai būti ir veikti, diskutuoti ir sutarti, gilintis į savo vidaus pasaulį, reflektuoti, ugdyti gebėjimus mylėti, suvokti savo tapatumą, įtvirtinti pasaulėžiūrą, siekti sąmoningumo, atrasti savo kelią.
Mokykla – svarbi sveikatos stiprinimo vieta, skatinanti visos mokyklos bendruomenės ir kiekvieno jos nario dalyvavimą sveikatinimo programoje. Šiandieninėje mokykloje itin svarbu vertybių sistemoje iškelti sveikatos prioritetą. Projekto „Sveika aplinka – sveikas žmogus“ paskirtis – ugdyti mokinių gebėjimus saugoti ir stiprinti savo ir kitų sveikatą, skatinti aktyvų gyvenimo būdą, mažinti priklausomybę žalingiems įpročiams bei vykdyti ŽIV, LPL prevenciją, kurti tvarkingą ir gražią aplinką, sudaryti sveikatai palankias ir saugias sąlygas. Projekto dalyviai organizuoja įvairias akcijas, parodas, dalyvauja konkursuose, konferencijose, įvairiuose sveikatą stiprinančiuose renginiuose, paskaitose – susitikimuose.
Baltijos jūros projektas yra viena iš UNESCO Asocijuotų mokyklų projekto (ASP net) dalių. Pagrindinė šio projekto idėja – sujungti 9 Baltijos jūros regiono valstybių – Suomijos, Švedijos, Danijos, Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Rusijos mokyklas į vieną tinklą. Švietimas yra vienas iš pagrindinių „raktų“ sprendžiant aplinkosaugos problemas, todėl šis projektas skirtas mokiniams. Siekiama, kad kiekvienas mokinys iš pasyvaus stebėtojo taptų aktyviu, savarankišku aplinkos tyrinėtoju. Pagrindiniai šio projekto uždaviniai – per meninės išraiškos, aplinkos stebėjimo derinimą pažinti Baltijos jūros projekto fenologinių stebėjimų, oro kokybės, oikosofijos, paukščių ekologijos programų specifiką ir skatinti praktinį šių programų taikymą kasdieninėje veikloje. Ir žinoma skatinti ir turtinti BJP dalyvaujančių mokinių bendradarbiavimą.
Projekto tikslai ir uždaviniai sprendžiami per praktinę mokinių veiklą. Gimnazistai stebi gamtą, fiksuoja faktus anketose, daro išvadas, braižo diagramas. Darbai siunčiami į vieną iš Baltijos jūros šalių.
Vilniaus Radvilų gimnazijos mokiniai ekonomikos ir verslumo mokosi pagal Lietuvos Junior Achieveiment programą, kuri ugdo mokinių praktinius verslumo įgūdžius. Verslumo projektai, kuriuose dalyvavo gimnazijos mokiniai, ne vienam padėjo pasirinkti gyvenimo kelią.
Kiekvienais metais gimnazijoje veikia moksleivių mokomoji bendrovė (MMB). Įkurdami mokomąją akcinę bendrovę ir ją valdydami, mokiniai praktiškai pritaiko ekonomikos sąvokas ir įgyja verslo įgūdžių. Jie nutaria, koks bus jų verslas, sukaupia kapitalą parduodami akcijas, gamina bei parduoda savo produkciją (arba teikia paslaugas). Jie pereina visus bendrovės veiklos etapus. Mokomoji mokinių bendrovė veikia ribotą laiką (dažniausiai kelis mėnesius).
Moksleiviai dalyvauja vadybos ir ekonominio modeliavimo čempionatuose (VEMP) – tai įmonės, veikiančios konkurencinėje rinkoje, veiklos modeliavimas kompiuteriu. Dalyvaujame Lietuvos, Europos, Pasaulio VEMP čempionatuose.
„Jaunasis kolega“ – tai partnerystė tarp mokyklos ir įmonės. Ši programa suteikia įdomią bei neįprastą patirtį, leidžiančią naujoviškai parodyti mokiniams ryšį tarp mokyklos ir įmonės bei atsakyti į jiems iškylančius klausimus, pvz. „kodėl Jūs pasirinkote šią specialybę darbą“ ar „kokį išsilavinimą žinias man reikia įgyti, norint čia dirbti“. Tai dar viena programa, kur moksleiviai aktyviai dalyvauja.
Šis projektas skirtas I – IV klasių moksleiviams. Jo tikslas – ugdyti emocingą, kūrybingą asmenybę, norinčią ir gebančią įvairiomis formomis dalyvauti muzikiniame mokyklos gyvenime. To siekiama lavinant vokalinius mokinių gebėjimus, skatinant pažinti Lietuvos ir pasaulio muzikos paveldą, mokant atlikti įvairių stilių dainas, puoselėjant muzikinį skonį.
Projekto „Darni mokykla“ tikslas – ugdyti moksleivių sąmoningumą, suteikti žinių ir gebėjimų, reikalingų kurti darnias mokyklų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinti aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.
Vilniaus Radvilų gimnazija, įsitraukusi į šį projektą, įsivertino, o ir toliau vertins, kokį poveikį ji daro supančiai aplinkai (kokį ekologinį pėdsaką palieka), ir numatė būdus, kaip gali prisidėti prie aplinkos tausojimo.
Ekologinis pėdsakas matuojamas pagal tam tikrus kriterijus: elektros energijos, vandens suvartojimas, išmetamų atliekų kiekis, transporto ir mobilumo poreikis ir t. t. „Darnios mokyklos“ kūrimo projekte dalyvaujanti gimnazijos bendruomenė skatinama rinktis tausojantį gyvenimo būdą, kurti sveikesnį ir saugesnį pasaulį.
Vilniaus Radvilų gimnazija jau trečius metus yra įsijungusi į tarptautinės programos „Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“ (MEPA) įgyvendinimą.
Šios programos tikslas – skatinti mokyklos mokinių ir mokytojų domėjimąsi Europos Sąjungos (ES) aktualijomis, Europos Parlamento (EP) darbu, Lietuvos europarlamentarų indėliu sprendžiant įvairius demokratijos klausimus Europos Parlamente. Programa vykdoma ir pamokų metu, ir neformaliojo ugdymo metu integruojant pamokas bei rengiant įvairius renginius, organizuojant Europos dienos šventę, Europos egzaminą, ruošiant informacijos sklaidą, dalyvaujant renginiuose bei diskusijose su kitų mokyklų mokiniais. Programą įgyvendinti padeda vyresnieji ir jaunesnieji ambasadoriai, tai yra geografijos mokytoja ekspertė Asta Rutkienė bei šiuo metu jau ketvirtokai Rapolas, Martynas ir Ieva, trečiokas Edgaras, antrokės Agnė, Laura ir Milda.
Jau dvejus metus iš eilės Radvilų gimnazijai suteikiamas Europos Parlamento ambasadorių vardas ir 2020 m. sausį esame pakviesti apsilankyti Strasbūre.